Αφιέρωμα στο 11ο Δημοτικό σχολείο Τρίπολης| Κοσμεί την πόλη μας και προσφέρει τις υπηρεσίες του στο μέλλον αυτής












Καμιά φορά μια ματιά από ένα μπαλκόνι μπορεί να σε οδηγήσει σε

μονοπάτια που άξιζε να τα είχες περπατήσει εδώ και καιρό. Αλλά «κάλλιο

αργά παρά ποτέ», έτσι δεν είναι;

Βρέθηκα προ καιρού στο μπαλκόνι μιας φίλης που «βλέπει» στο

προαύλιο ενός σχολείου. Αυτό που αντίκρισα με μια πρώτη ματιά μου εξήρε

την περιέργεια και στάθηκα λίγο περισσότερο να το παρατηρήσω και με μια

δεύτερη ματιά. Ένας χώρος φτιαγμένος για παιδιά. Πολύχρωμοι τοίχοι

ζωγραφισμένοι με παιδιά που παίζουν. Πολύχρωμο ταρτάν, γεμάτο με

σχεδιασμένα παιχνίδια για να παίζουν και να αθλούνται τα παιδιά. Φιδάκι,

κουτσό, σκάκι, πατούσες και χεράκια, κύκλοι με αριθμούς και πολλά άλλα. Να

συμπληρώσω δε ότι επίτηδες περίμενα και στο διάλειμμα, όπου

παρακολούθησα μεγάλες ομάδες παιδιών να παίζουν σε αυτά εκτονώνοντας

έτσι την ενεργητικότητά τους με υγιή τρόπο και όχι σε παραβατικές

συμπεριφορές του στυλ κυνηγιέμαι χωρίς λόγο, χτυπάω ή χτυπιέμαι.

Έμαθα ρωτώντας λοιπόν ότι πρόκειται για το προαύλιο του 11 ου

Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης, και μιας και η περιέργεια μπορεί να

σκότωσε τη γάτα αλλά όχι τον άνθρωπο, επικοινώνησα με τη Διευθύντρια κ.

Βαρτζιώτη Φωτεινή και της ζήτησα να επισκεφθώ το σχολείο, να μάθω

περισσότερα για αυτό και να κάνω ένα ρεπορτάζ.

Χάρηκα ιδιαιτέρως με την προθυμία της. Εισέπραξα θετική αντιμετώπιση και

εν τέλει ζεστό καλωσόρισμα και φιλοξενία. Ένα απόγευμα λοιπόν (γιατί όπως

ενημερώθηκα δεν επιτρέπεται η είσοδος στους μη έχοντες εργασία την ώρα

που λειτουργεί το σχολείο), βρέθηκα στα σκαλιά του και χτύπησα το κουδούνι.

Μέτρο ασφαλείας αυτό και η κλειδωμένη εξώπορτα όπως με πληροφόρησε η

κ. Βαρτζιώτη για να εξασφαλιστεί η ελεγχόμενη είσοδος και έξοδος.

Η είσοδος είναι όμορφα στολισμένη με μαυροπίνακες που παίζουν τον

ρόλο των πινάκων ανακοινώσεων. Ο ένας από αυτούς γεμάτος διακρίσεις

από δράσεις του σχολείου. Make a wish, unisef, action aid, European school

radio, smoke free Greece, Goethe –Institute Athena, Χαμόγελο του παιδιού,

Πολεμικό Μουσείο, Δήμος Τρίπολης, ΑΜΕΑ, Δήμος Ναυπλίου, Πανελλήνιο

Δίκτυο για το θέατρο στην εκπ/ση, Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού, Παιδαγωγική

Εταιρεία Ελλάδος, εταιρεία ΑΦΗΣ.

Οι μαυροπίνακες είναι αυτοί που υπήρχαν στις αίθουσες και οι οποίοι

τώρα πια έχουν αντικατασταθεί με υαλοπίνακες μαρκαδόρου. Οι ίδιοι αυτοί

πίνακες λειτουργούν και ως οθόνες για τους προτζέκτορες που υπάρχουν σε

κάποιες αίθουσες, οι οποίοι προτζέκτορες είναι συνδεδεμένοι φυσικά με

ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Οι υπόλοιπες αίθουσες έχουν υπολογιστές συνδεδεμένες με οθόνες

τηλεόρασης ή έχουν διαδραστικούς πίνακες.

Διαδραστικοί πίνακες υπάρχουν και στην αίθουσα υπολογιστών –

επανδρωμένη με 12 καινούριες μονάδες – και στη βιβλιοθήκη.

Ααα… η βιβλιοθήκη, ένας χώρος που πραγματικά μπορεί «να

παρασύρει» τα παιδιά στη φιλαναγνωσία. 2 χαλιά και μαξιλάρες στο πάτωμα.

Ράφια και έπιπλα με κάθε είδους παιδικά βιβλία, που εμπλουτίζονται κάθε

χρόνο, για όλες τις ηλικίες, επιτραπέζια παιχνίδια, το σκάκι του Χάρι Πότερ,

βιβλία για ενηλίκους, DVD του National Geographic, DVD με έργα του Disney,

DVD με τους μύθους του Αισώπου, με τους Άθλους του Ηρακλή, με την Ιλιάδα

και την Οδύσσεια και με όλα σχεδόν τα γνωστά παραμύθια, εγκυκλοπαίδειες

και ότι άλλο βιβλίο πρέπει να έχει μια βιβλιοθήκη που σέβεται τον εαυτό της

και το όνομά της. Να τονίσω εδώ δε πως η βιβλιοθήκη του 11 ου Σχολείου είναι




ενταγμένη στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας

Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία

όπως μου επισημάνθηκε ως δανειστική για τα παιδιά του σχολείου.

Αίθουσες περιποιημένες ,χρωματιστές, ακόμα και οι μεταλλικές

ντουλάπες είναι βαμμένες πολύχρωμες! ταμπλό υφασμάτινα σε διάφορα

χρώματα, πολύ καλή υλικοτεχνική υποδομή, χάρτες, όργανα κ.τ.λ.

Ξεχωριστή αίθουσα μουσικής πλαισιωμένη με μουσικά όργανα, ξεχωριστές

αίθουσες αγγλικών, εικαστικών, θεατρικής αγωγής. Ξεχωριστές αίθουσες με

τα κατάλληλα μέσα για το τμήμα ένταξης, το τμήμα υποδοχής, την Ε.Δ.Υ.

(δηλαδή την επιτροπή διεπιστημονικής υποστήριξης που αποτελείται από

ψυχολόγο, κοινωνική λειτουργό και εκπαιδευτικούς του σχολείου). Κλειστό

γυμναστήριο, ακόμα και μια μικρή θεατρική σκηνή είδα στο ισόγειο του

σχολείου.

Οι τουαλέτες των αγοριών και των κοριτσιών πλήρως και προσφάτως

ανακαινισμένες. Ενημερώθηκα επίσης ότι το σχολείο έχει σταθερή και

ολοήμερη καθαρίστρια.

Είδα κάγκελα ασφαλείας, σύρτες κ.τ.λ. στα παράθυρα και στις

μπαλκονόπορτες ώστε να εξασφαλιστεί η αποφυγή ατυχημάτων.

Η διευθύντρια με ενημέρωσε πως τίποτε από αυτά δεν θα υπήρχε εάν

δεν είχε το σχολείο την αμέριστη συμπαράσταση και υποστήριξη από τον

Δήμο Τρίπολης , την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τον Σύλλογο Γονέων και

Κηδεμόνων όπως και αρκετών χορηγών που με κόπο και μεράκι αναζήτησε.

Κυρίως, όμως, μου τόνισε πως τίποτε από αυτά δεν θα λειτουργούσε χωρίς

την στήριξη, την ευσυνειδησία, την αίσθηση του καθήκοντος, την αγάπη για τα

παιδιά, το φιλότιμο των συναδέλφων της στο 11 ο Σχολείο. Των συναδέλφων

της που τους χαρακτήρισε εξαιρετικούς και που είναι στο μεγαλύτερο

ποσοστό μόνιμοι.

Μου είπε ακόμη πως το σχολείο κάθε χρόνο συμμετέχει σε

προγράμματα, δράσεις, επισκέψεις, εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις που

προάγουν και ενισχύουν το παιδαγωγικό κλίμα. Τελευταία «κατορθώματα» η

ρομποτική, το Erasmus, το e-twinning.

Τέλος συμπλήρωσε πως εάν κάποιος ενδιαφέρεται να ενημερωθεί

περισσότερο για τις δράσεις του σχολείου και τη γενικότερη εικόνα του, όλα

είναι αποτυπωμένα στην ιστοσελίδα του που είναι πλήρως οργανωμένη και

ενημερωμένη.

Έφυγα κατενθουσιασμένη και υπερήφανη που ένα τέτοιο σχολείο

κοσμεί την πόλη μας και προσφέρει τις υπηρεσίες του στο μέλλον αυτής, εν

προκειμένω στα παιδιά της.

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι είμαι σίγουρη πως σχολεία

αντίστοιχου βεληνεκούς είναι και τα υπόλοιπα σχολεία της πόλης. Όμως εγώ

αυτό είδα και για αυτό μίλησα.













5 Σχόλια

  1. Βάλια ξέρεις πολύ καλά πως το άρθρο σου είναι στημένο και κατά παραγγελίαν της διεύθυνσης ή των κυριών που την καλύπτουν για όσα πλειμμελώς διοικεί. Σιγά μην σου ήρθε ξαφνικά η έμπνευση να βγεις χειμωνιάτικα «σε μπαλκόνι φϊλης σου» να δεις το θαύμα και μάλιστα να διαπιστώσεις και την παντελή έλλειψη παραβατικότητας στα διαλείμματα. Λες και είσαι εκεί όλες τις μέρες. Επειδή αυτά που συμβαίνουν εμείς οι γονείς τα ξέρουμε και οι δάσκαλοι βεβαίως αλλά στον εισαγγελέα δεν έχουμε πάει ακόμα ως μάνα παιδιού που έχει βογγήξει εκεί μέσα σε παρακαλώ μην το παρατραβάς το παιχνίδι με τα νεύρα μας επειδή έτσι σε κάλεσαν να κάνεις κάποιες κυρίες. Απλά μην το παρατραβάς. Γιατί όλα έχουν τα όριά τους και για τα ΠΑΙΔΙΑ μας η ανοχή της ταλαιπωρίας τους έληξε. Όσα αρθρα κι αν σε βάλει να γράψεις η τυχαία ευαισθησία σου ή όποιος άλλος τρόπος παρακίνησής σου. Φτάνει πια. Τα καλά σχολεία δεν τα κάνει η πολυχρωμία στις κουρτίνες οι φανφάρες των συλλόγων και οι ζωγραφιές στα προαύλια. Οι Άνθρωποι είναι το παν . Και για μας τα ΠΑΙΔΙΑ μας και ο τροπος που σντιμετωπίζονται. Μια μητέρα μαθήτριας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ποιο σχολείο πήγε η κυρία που γράφει το άρθρο; προφανώς όχι σε αυτό που αναφέρει. Οι γονείς του συγκεκριμένου σχολείου αλλά λένε. Πάτε να κουκουλωσετε τι γίνεται εκεί μέσα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλά τη νοημοσυνη μας δεν τη σέβεστε. Τον εαυτό σας δεν τον σέβεστε; Τι είναι αυτά που γράφετε; Δημοσιογραφία είναι αυτό; Μήπως να ρωτουσατε κανένα γονιο που στέλνει το παιδι του σε αυτό το σχολείο για το επίπεδο μαθησης που προσφερουν ορισμένοι δάσκαλοι και δασκάλες εκεί; Οπως επισης και για τα κουκουλωματα που κάνουν; Ντράπηκε και ντροπη με τις ανοησίες που γράψατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάποιοι εκεί μέσα φαίνεται πως τρόμαξαν τόσο από αυτά που επιτρέπουν να συμβαίνουν εις βάρος μερικών παιδιών από άλλα που το παίζουν αντάρτες με την ανοχή τους και βγήκαν και είπαν μόνοι τους ποιοι είναι και σε ποιο σχολείο γίνονται τα μπάχαλα γιατί εγω όνομα σχολείου δεν διάβασα πουθενά. Το ζορισμά τους όμως στη μέση της χρονιάς να βάλουν τη Βάλια τυχαία τάχα να ανακαλύψει το ιδανικό σχολείο με τους ιδανικούς παράγοντες και την ανύπαρκτη παραβατικότητα φωνάζει τρομοενοχή. Ούτε την στοιχειώδη ψυχολογία να μη καρφώνονται δεν έχουν και οι γονείς ψάχνουν για στήριξη των παιδιών τους στο αλαλούμ . Κρίμα για την πόλη σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μια φιλική συμβουλη προς την συντάκτη του άρθρου.Μην γίνεστε άθελά σας συνένοχος σε ότι γίνεται σε αυτό το σχολείο.Καντε μια έρευνα ,ένα ρεπορτάζ ,ρωτήστε πρώτα και μετά γράψτε.Καλη η προσπάθεια των εμπλεκομένων, αλλά μην ξεχνάτε ότι εκεί φοιτούν μικρές αθώες παιδικές ψυχές, που αν θέλουμε να λέμε ότι είμαστε μια οργανωμενη κοινωνία, έχουμε χρέος να τις προστατεύσουμε. Επιπλέον οι τοίχοι,η ατμόσφαιρα ,το ζωγραφισμένο προαύλιο που παρεπιπτόντως το ζωγράφισαν μαθητές με τη βοήθεια ενός αξιόλογου αναπληρωτή δασκάλου εικαστικών και όχι των μόνιμων που πολύ εύκολα εκθειάζετε στο άρθρο σας , δεν διαμορφώνουν το "καλό " σχολείο.Μπορει να αποτελούν έναν σημαντικό παράγοντα ,αλλά δεν είναι ο βασικός.Το πιο βασικό είναι τα παιδιά να είναι χαρούμενα κι ευτυχισμένα.Τροφη για σκέψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS