Η χθεσινή μέρα ήταν δύσκολη για τα χωριά μας. Η φωτιά που ξέσπασε έφερε αγωνία, κόπο, αλλά και ένα μεγάλο κύμα αλληλεγγύης που δεν μπορούμε παρά να το αναγνωρίσουμε και να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας.
Θέλουμε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Πυροσβεστική Υπηρεσία και το Δήμο μας, που αντέδρασαν άμεσα και συντόνισαν με επαγγελματισμό την επιχείρηση κατάσβεσης.
Θερμά ευχαριστούμε επίσης τους αγρότες μας, που με τα τρακτέρ τους έγιναν η πρώτη γραμμή άμυνας — άνοιξαν ζώνες, έσβησαν φλόγες και έσπευσαν να βοηθήσουν χωρίς δεύτερη σκέψη.
Και φυσικά, ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους εθελοντές — είτε κουβάλησαν λάστιχα, είτε μετέφεραν νερό, είτε απλώς ήταν εκεί για να προσφέρουν ένα χέρι βοηθείας. Όλοι μαζί, με ό,τι είχε ο καθένας, καταφέραμε να προστατέψουμε το χωριό μας.
Την ίδια ώρα, δίπλα μας, τα γειτονικά χωριά αντιμετώπισαν ακόμα μεγαλύτερες φλόγες και καταστροφές. Οι καρδιές μας είναι κοντά τους.
Μοιραζόμαστε τον πόνο τους και στεκόμαστε στο πλευρό τους, γιατί όταν υποφέρει ένα χωριό, υποφέρει ολόκληρος ο τόπος.
Στο σήμερα όμως έρχεται η ώρα του απολογισμού. Με το ίδιο σθένος θα πρέπει να δούμε κατάματα τι έγινε, τι λειτούργησε και τι όχι.
Για αρχή θα πρέπει να γίνει πλήρης καταγραφή των ζημιών που έπαθαν οι συγχωριανοί μας. Κάηκαν αποθήκες και καλλιέργειες (είτε μονοετείς είτε δέντρα), εξοπλισμός εξαφανίστηκε (λάστιχα, μπεκ κτλ). Οι ζημιές για τους αγρότες μας μεγάλες οπότε θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το κράτος και ο
Δήμος θα μεριμνήσει για αυτούς, θα αποζημιωθούν και θα ορθοποδήσουν. Το ίδιο θα πρέπει να κάνει και για τον συντοπίτη μας, που χωρίς να διστάσει στιγμή, μπήκε στην φωτιά με τα μηχανήματα του και έπαθε μεγάλη ζημιά στην προσπάθειά του να σώσει το βουνό και το χωριό μας .
‘Ήδη από χθες σε συνάντηση με τον κ. Χασάπη θέσαμε υπόψιν του τα ανωτέρω θέματα και ζητήσαμε την άμεση κοινοποίηση του απολογισμού που θα γίνει σήμερα ώστε να βγουν τα απαραίτητα συμπεράσματα και να καλυφθούν τα τυχόντα κενά.
Επίσης, μένει να καθοριστεί από το Δήμο, εντός της εβδομάδας,
συνάντηση-ενημέρωση από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, την Πολιτική Προστασία και το Δήμο για τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίζονται τέτοιες κρίσεις. Να γίνει ανάλυση του σχεδίου δράσης της ομάδας πυρόσβεσης, των εθελοντών του χωριού και εν γένει να αποφασιστούν προληπτικά μέτρα που πρέπει να πάρουμε. Ο Σύλλογός μας θα ενημερώσει άμεσα όλους τους
συγχωριανούς.
Τέλος, από χθες, δυστυχώς εκ των γεγονότων ανοίγει ένας κύκλος συζητήσεων που πρέπει να γίνει μεταξύ των κοινοτήτων των Ριζών και της Μαγούλας με την πολιτεία (Δήμος, Δασαρχείο, Πυροσβεστική κ.α) για την δημιουργία ζωνών πυρασφάλειας, τον κοινό σχεδιασμό δράσεων για την πυρόσβεση και την αντιμετώπιση κρίσεων. Ο σύλλογός μας δηλώνει παρών.
Αυτές οι στιγμές μάς θυμίζουν κάτι πολύ σημαντικό: μόνο ενωμένοι μπορούμε να σταθούμε όρθιοι. Όταν ο ένας νοιάζεται για τον άλλον, όταν όλοι αφήνουμε πίσω τις δουλειές μας, τις διαφορές μας και δρούμε σαν μια οικογένεια — τότε μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα πάντα.
Ευχαριστούμε όλους αυτούς που ήταν εκεί. Όλους εκείνους που στάθηκαν πλάι μας.
Για τον τόπο μας. Για τις Ρίζες μας. Για την Τεγέα μας!
Μια κοινότητα, μια ψυχή, μια φωτιά — μια φωτιά όχι για να κάψει αλλά για να σώσει!
Δημοσίευση σχολίου