Η νέα εποχή του λιανεμπορίου φαίνεται να έχει φτάσει και στην Τρίπολη, όπου όλο και περισσότερα μαγαζιά self service κάνουν την εμφάνισή τους, αλλάζοντας τον τρόπο που οι πολίτες κάνουν τις καθημερινές τους αγορές. Από καφέδες και σνακ μέχρι προϊόντα πρώτης ανάγκης, οι αυτόματοι πωλητές κερδίζουν ολοένα και περισσότερους φίλους — κυρίως νέους και εργαζόμενους που αναζητούν ευκολία, ταχύτητα και διαθεσιμότητα όλο το 24ωρο.
Τα τελευταία δύο χρόνια, μικρές επιχειρήσεις και ιδιώτες επιχειρηματίες στην πόλη έχουν αρχίσει να επενδύουν σε αυτόνομα καταστήματα τύπου self service, χωρίς προσωπικό, όπου ο πελάτης εξυπηρετείται μόνος του μέσω μηχανημάτων πώλησης και αυτόματων ταμείων.
Η τάση αυτή, που ξεκίνησε δυναμικά στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, πλέον εξαπλώνεται και στην πελοποννησιακή πρωτεύουσα, κυρίως λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και της συνεχούς διαθεσιμότητας των προϊόντων.
Στην Τρίπολη έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους mini market χωρίς προσωπικό, όπου ο πελάτης μπαίνει, επιλέγει το προϊόν του, πληρώνει με κάρτα ή κινητό και αποχωρεί μέσα σε λίγα λεπτά.
Ωστόσο, δεν λείπουν και οι επιφυλάξεις. Κάποιοι κάτοικοι εκφράζουν ανησυχία για το ανώνυμο και απρόσωπο της εξυπηρέτησης, καθώς και για τον πιθανό ανταγωνισμό που δημιουργείται στα παραδοσιακά μικρά μαγαζιά της πόλης.
Η είσοδος των self service καταστημάτων δεν δείχνει να είναι μια παροδική μόδα. Αντιθέτως, φαίνεται πως διαμορφώνει μια νέα καταναλωτική κουλτούρα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες μιας κοινωνίας που κινείται με ταχύ ρυθμό και ζητά λύσεις χωρίς αναμονή.
Το στοίχημα, βέβαια, θα είναι να βρεθεί ισορροπία ανάμεσα στην τεχνολογία και την ανθρώπινη επαφή — μια ισορροπία που θα καθορίσει το μέλλον του τοπικού εμπορίου.
Νέο μαγαζί με αυτόματο πωλητή στην Τρίπολη
Βολικό για όλες τις ωρες
Δημοσίευση σχολίου