Ισθμός της Κορίνθου: "Ποιος θα καλύπτει τις αποζημιώσεις από το αιφνιδιαστικό κλείσιμο"







Μπαράζ αντιδράσεων στον τουριστικό και ναυτιλιακό κλάδο φέρνει η αιφνίδια απόφαση για διακοπή της διέλευσης σκαφών στη Διώρυγα της Κορίνθου, που όπως αποκάλυψε το parapolitika.gr, θα κλείσει τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025, με την επίσημη ανακοίνωση από την ΑΕΔΙΚ (Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου) να εκκρεμεί μέχρι το τέλος της ημέρας.








«Την ώρα που προσπαθούμε να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο, η διοίκηση της Διώρυγας της Κορίνθου (σ.σ. ΑΕΔΙΚ) αποφασίζει ξαφνικά να κλείσει, χωρίς προειδοποίηση τον Ισθμό. Αυτό είναι μεγάλη ζημιά για το ελληνικό γιότινγκ. Ποιός θα καλύψει αποζημειώσεις που θα υπάρξουν;», διερωτάται ο Αντώνης Στελλιάτος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) σε επικοινωνία με το parapolitika.gr, κληθείς να σχολιάσει το επερχόμενο «μπλόκο» των τουριστικών σκαφών στον Ισθμό.



Κλείνει απροειδοποίητα η Διώρυγα της Κορίνθου: Οργή για τις αλλαγές δρομολογίων, τον κίνδυνο για ακυρώσεις και τα αυξημένα κόστη σε καύσιμα και ναύλα

Οπως λέει, η ΕΠΕΣΤ παραμένει ανενημέρωτη για το σχεδιάγραμμα επαναλειτουργίας της διώρυγας, γεγονός που όχι μόνο εντείνει την αβεβαιότητα και την έλλειψη συντονισμού, αλλά και το ποιος τελικά θα αναλάβει το βάρος της ευθύνης για τις αποζημιώσεις και τις καθυστερήσεις από την παράκαμψη των δρομολογίων.







«Ποιος θα πληρώσει για την αλλαγή των περιηγήσεων και τα έξτρα καύσιμα που απαιτούνται, εφόσον τα τουριστικά σκάφη θα χρειαστούν περισσότερες ημέρες ναύλων παραπάνω για να φτάσουν στον προορισμό τους, εξαιτίας της αναγκαστικής αυτής παράκαμψης;», προσθέτει, αναφερόμενος στην αναστάτωση που προκαλείται, καθώς οι ταξιδιώτες που νοικιάζουν τουριστικά σκάφη (ιστιοπλοϊκά, καταμαράν) παραδοσιακά, περνούσαν από τον Ισθμό κατ’ απαίτηση αφού αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Κορινθιακού Κόλπου.

Για τα ιστιοπλοϊκά σκάφη, αναμένεται να υπάρξει μια επιπλέον ημέρα στο νέο δρομολόγιο, ενώ για τα cruiser απαιτείται μεγαλύτερη ποσότητα πετρελαίου.

«Δεν καταλαβαίνουμε πως θα υπάρξει σωστή ροή στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού εφόσον ήδη έχουν υπογραφεί ναυλοσύμφωνα (charter- parties). Γιατί αυτή η απαξίωση στα ελληνικά τουριστικά σκάφη που συνεισφέρουν στην ελληνική οικονομία;» τονίζει.







Επιστολή σε Δήμα και Ταχιάο - "Να παρέμβουν άμεσα Κικίλιας-Κεφαλογιάννη" ζητά η ΕΠΕΣΤ

Οι επαγγελματίες του τουριστικού γιότινγκ βρίσκονται σε μεγάλο αναβρασμό και ζητούν άμεση παρέμβαση από την κυβέρνηση

Ειδκότερα, μέσω της ΕΠΕΣΤ έχει ήδη σταλεί επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα αλλά και τον υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών Νικόλαο Ταχιάομε κρίσιμο αίτημα την παράταση τουλάχιστον μέχρι τις 15 Νοεμβρίου.

«Ζητάμε να υπάρξει κατανόηση για τη ζημιά που προκαλείται στον κλάδο και θεωρούμε πως πρέπει να παρέμβουν στο ζήτημα τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας, όσο και η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ακόμα και αν δεν εμπίπτει άμεσα στις αρμοδιότητες τους. Διότι το θέμα που προκύπτει είναι βαθιά τουριστικό, πέραν από κάθε τι άλλο» καταλήγει αγανακτισμένος ο Αντώνης Στελλιάτος

Δείτε το άρθρο στο Parapolitika.gr

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS