Στην Περιφέρεια έρχονται οι Αγιοπετρίτες για την επισκευή του Ναού


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 

Θα ήθελα να κάνω ορισμένες επισημάνσεις για το έργο της αποκατάστασης της εκκλησίας του χωριού μας, όσον αφορά το κομμάτι του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας και της Κοινότητας. Δυστυχώς, υπάρχει έντονη παραφιλολογία για το θέμα της παραχώρησης του κοινόχρηστου χώρου γύρω από τον Ιερό Ναό.
Για να σταματήσουν οι φήμες, ας δούμε τα πράγματα με τη σειρά, όπως ακριβώς καταγράφονται στην επίσημη αλληλογραφία την οποία επισυνάπτω:

13 Μαΐου: Η Περιφέρεια διαβιβάζει στον Δήμο το αρχικό αίτημα του εργολάβου για την τοποθέτηση της εργοταξιακής περίφραξης

15 Μαΐου: Ο Δήμος απαντά. Στον τεχνικό έλεγχο που έγινε, η υπηρεσία του Δήμου εντόπισε ορισμένες τεχνικές ασυμφωνίες στα σχέδια που είχαν κατατεθεί. Ο Δήμος ξεκαθαρίζει ότι η περίφραξη απαγορεύεται να κλείσει την ασφαλτοστρωμένη επαρχιακή οδό Τρίπολη - Αγ. Πέτρος - Άστρος και ζητά απαραίτητα χαρτιά που έλειπαν, όπως το θεωρημένο Σχέδιο Ασφάλειας και Υγείας (ΣΑΥ-ΦΑΥ).

18 Μαΐου: Η Περιφέρεια απαντά στέλνοντας τα διοικητικά χαρτιά και τις προδιαγραφές του έργου. Επισημαίνει οτι τα σχέδια που είχε στα χέρια της ήταν ενδεικτικά και για τον λόγο αυτό, ζητά τη συνδρομή του Δήμου, εάν διαθέτει κάποιο ακριβές ψηφιακό σχέδιο της περιοχής. 

22 Μαΐου: Ο Δήμος στέλνει στην Περιφέρεια ένα έτοιμο, ψηφιακά επεξεργάσιμο σχέδιο. Στο σχέδιο αυτό αποτυπώνονταν με ακρίβεια τα όρια των οικοπέδων και των δρόμων με βάση το λειτουργούν Κτηματολόγιο. Ο Δήμος ζητά να σχεδιάσει την περίφραξη πάνω σε αυτό το σωστό υπόβαθρο, ενώ επισημαίνει  ότι κατα την διάρκεια των έργων δεν πρέπει να καταστραφεί το πλακόστρωτο της πλατείας. 

10 Ιουνίου: Ο εργολάβος καταθέτει το τελικό ψηφιακό σχέδιο στην Περιφέρεια. 

15 Ιουνίου: Η Περιφέρεια διαβιβάζει το οριστικό, διορθωμένο σχέδιο στον Δήμο. Παράλληλα, δίνει και τη γραπτή εγγύηση ότι αν κατά τη διάρκεια των εργασιών προκληθεί οποιαδήποτε ζημιά στις πλάκες της πλατείας, ο ανάδοχος υποχρεούται να την αποκαταστήσει πλήρως. 

23 Ιουνίου: Ο Δήμος εκδίδει την επίσημη άδεια.

Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και μόνοι σας, η αλληλογραφία ήταν συνεχόμενη. Ορισμένες τεχνικές και νομικές δυσκολίες ήταν ο μοναδικός λόγος που δεν δόθηκε η άδεια αμέσως. Σε καμία περίπτωση δεν ευσταθούν όσα λέγονται, ότι οι «τοπικοί» (Κοινότητα και Δήμος) δεν ενδιαφέρονται για το έργο. 
Αντίθετα, όπως φαίνεται ολοκάθαρα και από τα έγγραφα, ο Δήμος και απαντούσε άμεσα σε όλα τα έγγραφα αλλα και βοήθησε ουσιαστικά, στέλνοντας το έτοιμο ψηφιακό υπόβαθρο (σχέδιο) στον ανάδοχο και στην Περιφέρεια για να ξεπεραστεί το  κόλλημα με το τοπογραφικό και να μπορέσει το έργο να προχωρήσει, παρόλο που πρακτικά η σύνταξη τέτοιων σχεδίων ήταν εκτός των αρμοδιοτήτων του Δήμου. Ζητήσαμε και λάβαμε και εγγυήσεις όσο αναφορά την προστασία του κοινόχρηστου χώρου προκειμένου να μην δημιουργηθούν και άλλα προβλήματα στο μέλλον.

Σκοπός της ανάρτησης δεν είναι να αποδείξω πως «εμείς δεν φταίμε». Επίσημος φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου, αλλά όλοι, και ιδιαίτερα εμείς οι Αγιοπετρίτες, ξέρουμε πολύ καλά τη σημασία της αποκατάστασης του Ιερού Ναού και βοηθάμε προς αυτή την κατεύθυνση. 
Έτσι λοιπόν, απευθύνω δημόσια πρόσκληση στην ανάδοχο εταιρία «ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΙΩΡΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.», στον Μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας κ.κ Επιφάνιο, καθώς και στον Δήμαρχο του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας να είναι παρόντες στην προγραμματισμένη συνάντηση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, την Παρασκευή 26/06/2026 και ώρα 10:00 στα γραφεία της Περιφέρειας στην Τρίπολη, έτσι ώστε όλοι μαζί να συζητήσουμε και να επιλύσουμε οποιοδήποτε άλλο εμπόδιο υπάρχει στην έναρξη των εργασιών. 
Τέλος, θα ήθελα να παρακαλέσω για ακόμα μια φορά τους πολίτες και όσους πραγματικά ενδιαφέρονται για το χωριό να απευθύνονται στους αρμόδιους για απαντήσεις σχετικά με οποιοδήποτε θέμα αφορά τον Άγιο Πέτρο, είτε αυτό λέγεται εκκλησία, είτε πάρκινγκ είτε...κληματαριά. Οι κακοπροέραιτες  αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , που συχνά βασίζονται σε υποθέσεις και φήμες, δεν βοηθούν πουθενά, εκτός και αν ο σκοπός αυτών που τις κάνουν είναι η δημιουργία εντυπώσεων για πολιτικούς σκοπούς. 

Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Αγ. Πέτρου 
Νικόλαος Σακελλαράκης

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη